حوزه ریاست و روابط عمومی

سید حسین طالبی
رئیس حوزه ریاست و روابط عمومی

 

حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی براساس شرح وظایف و برنامه ها ی تدوین شده می کوشد مأموریت های محول شده را در چارچوب فعالیت های بزرگترین دانشگاه حضوری جهان به سرانجام برساند. با توجه به اهمیت و نقش روز افزون روابط عمومی ها در تنویر افکار عمومی و ایجاد زمینه برای تبادل اطلاعات و لزوم هماهنگی با سازمانها و ادارات و نهادها با هدف ارج نهادن و تکریم ارباب رجوع ، نیاز به همکاری متقابل میان اداره روابط عمومی با مسئولان ، استادان و دانشجویان کاملاً محسوس می باشد. روابط عمومی ها از یک سو چشم و گوش یک سازمان تلقی می شوند و از سوی دیگر هدف و رسالت اجتماعی و حاصل فعالیتهای مؤسسه متبوع را به دیگران انتقال و اشاعه می دهند.

برنامه ها و شرح وظایف حوزه ریاست و روابط عمومی

1 - اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای دانشگاه از طریق رسانه های دانشگاه و رسانه های جمعی

2 - ارتباط و همکاری مستمر، موثر و هدفمند با رسانه های جمعی اعم از صدا وسیما ، خبرگزاری ها، روزنامه های کثیرالانتشار، نشریات تخصصی و سایت های خبری به منظور انعکاس دستاوردها، توانمندی ها و برنامه های دانشگاه

3 – پوشش خبری و تصویری برنامه ها و مراسم های مختلف، همایش ها و غیره

4 - تهیه طرح ها و برنامه های تبلیغاتی و انتشاراتی و اجرای آن در قالب های مختلف

5 – تهیه، تولید، جمع آوری اطلاعات، اخبار ، عملکرد و دستاوردهای دانشگاه

6 - برنامه ریزی و اجرای برنامه های مربوط به همایش های علمی جشن های ملی و مذهبی و مناسبت های مختلف فرهنگی و مذهبی و ...

7 - مستند سازی فعالیت ها و دستاوردهای دانشگاه به صورت مکتوب، صوتی و تصویری و در قالب صوت، عکس، فیلم و آرشیو آنها

8 - تهیه بانک اطلاعاتی مخاطبان و ذینفعان ( شامل داوطلبان، دانشجویان، فارغ التحصیلان، کارکنان و اعضای هیات علمی )و ارسال اطلاعات و اخبار و دستاوردهای دانشگاه به آنها در مقاطع مختلف زمانی و برقراری ارتباط مستمر و هدفمند با آنها

10 – برقراری ارتباط مستمر و موثر با حوزه ریاست، معاونت ها و مدیران و کارکنان دانشگاه برای کسب اطلاعات، اخبار و پاسخگویی به انتظارات آنها از روابط عمومی و رسانه ها

11 – تهیه و تدوین بیانیه ها، اطلاعیه ها، آگهی ها و پیام های دانشگاه و پیگیری برای درج آنها در رسانه ها

12 – توسعه ارتباطات الکترونیکی از طریق پرتال روابط عمومی سازمان مرکزی و سایر فناوری های نوین ارتباطی

13 – برنامه ریزی امور ارتباطات مردمی و فراهم کردن امکان ملاقات مردم با مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی

14 – پوشش تبلیغات محیطی و فضای عمومی ساختمان های سازمان مرکزی در مناسبت های مختلف

15 – انعکاس نقطه نظرات و دیدگاه های مردم و مخاطبان نسبت به عملکرد و خدمات واحد به مسئولان دانشگاه با استفاده از شیوه های مختلف اطلاع یابی